SELIM SE!

100 bofora se sele na novu adresu:
100 bofora.net

možete nastaviti surfati starim blogom, a možete i škicnuti što je novo na: 100 bofora.net

Kako je flizelin spasio tablet

16.4.13



Kad sam krenula raditi ove futrole za tablete, prvo što sam htjela postići je da su dobro podstavljene kako bi štitile uređaj  i da se mogu prati u perilici na nekoj normalnoj temperaturi 30-40°C. Vatelin nisam htjela koristiti, niti vuneni filc – jer bi to značilo da ih se mora prati na ruke. 

Na raspolaganju sam imala jedan fini mekani komad frotira. Namučila sam se i s njim i s još jednom mješavinom vune,  ali  ništa nije davalo rezultate kakve sam ja htjela. Bilo je jednostavno sve predebelo i grbavo i sve je završilo u smeću!

Flizelin kako ga ovdje zovu – međupodstavu sam uzela, kao posljednju nadu. Odlučila sam je aplicirati na obje tkanine – i vanjsku i unutarnju. I dobila sam efekt koji sam tražila! Nije predebelo, čvrsto je i štiti! 

Inače se međupodstave (eng: interfacing) koriste kada treba ojačati ovratnike, kolare, džepove.  Dolaze kao bijele ili bež i kao crne. Mogu biti tkane, pletene ili netkane. Deblje ili tanje. Danas ima i podstava i za elastične materijale. 

U mom slučaju se radilo o debljoj tkanoj međupodstavi  na koju je s jedne strane naneseno ljepilo (eng: fusible, iron-on interfacing). Tako pri postavljanju treba voditi računa i o tome da su strane ljepljive međupodstave drugačije. Ova strana koja svjetluca je ljepljiva i ona se prisloni na stražnju stranu tkanine koja se želi učvrstiti.


Zatim se uzme posebno gaza ili tetra pelena ili neka slična lagana tkanina koja se dobro navlaži. Može to biti i mlazom iz prskalice ili pegle, ako pegla ima tu opciju. Ili jednostavno gazu smočimo vodom.
Pritisnemo dobro ugrijanom peglom i držimo 5-10 sekundi. Lagano skinemo , ogulimo gazu.



 Obrežemo rubove, ako je potrebno. I voilà! Dobili smo vrlo čvrsti komad tkanine… 
Sad ga treba pustiti da se ohladi, a i osuši, pa tek onda nastaviti sa šivanjem. 


Za razliku kada se koristi vatelin ili neka deblja podstava, šavovi se teško ušivaju. Ovdje to ide lagano, šavovi su glatki i bez prevelikog pritiska na mašinu (moju prosječnu mašinu).

 Dakle, evo rezultata:


Da se ogradim: ovdje pišem o stvarima za koje sama smatram zanimljivim ili me je netko nešto slično pitao i da bi bilo od općenito od koristi. Ovo o čemu pišem nije moja profesija niti sam učila takve škole. Ovo pišem sve u dobroj namjeri iz svog iskustva.

I ovo se čini zanimljivo

2 comments

  1. Super je ovo objasnjenje.Hocu da radim za prodaju book cover .Kupila sam polovnu industrijsku masinu i samo tragam za tim sta izmedju stavljati.Vatelin imam.Ali flizelin kod nas se samo prodaje mnogo tanak,koji ne vrsi posao.Danas sam mnaisla na jedan post o tome kako sa toplim silikonskim pistoljem lepi platno na vatelin.I nije losa ideja da posle prostepam jer mpja masina to moze.Inace sve sto radis je vide nego prelepo.Odusevljena sam.Svaka cast.:))

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala na ovome zanimljivom članku, vjerovatno da mi se dogodi nešto slično nebi znala kako spasiti tablet. boje za printere

    OdgovoriIzbriši

Pokreće Blogger.

Like us on Facebook

Flickr Images